Вівторок, 19.03.2024, 10:49
 Пробація в Україні 
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS


МЕНЮ
Пошук


Проект «Підтримка в’язничної реформи в Україні»



Ефективне лідерство та менеджмент





Державна пенітенціарна служба України



Наше опитування
Які функції повинні виконувати служба пробації в Україні (питання для інших осіб)
Всього відповідей: 109
Друзі сайту
www.dmytro-yagunov.at.ua

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
Головна » 2009 » Липень » 25 » Висновок Вищого адміністративного суду України до проекту Закону України “Про пробацію”
12:53
Висновок Вищого адміністративного суду України до проекту Закону України “Про пробацію”
 
 
26.11.2008
 
Висновок до проекту Закону України “Про пробацію” від 26.11.2008 р., реєстраційний номер 3412
 
Висновок до проекту Закону України “Про пробацію” від 26.11.2008 р., реєстраційний номер 3412

Даним проектом Закону України «Про пробацію» (далі – Проект) пропонується законодавчо запровадити правові основи організації та діяльності служби пробації – з метою створення умов для гуманізації кримінального законодавства та сфери виконання кримінальних покарань, реформування процедури досудового розслідування, забезпечення ефективності кримінального судочинства.

У цілому Вищий адміністративний суд України підтримує ідею запровадження інституту пробації, у той же час, вважаємо за необхідне висловити наступні зауваження.

1. Стаття 12 Кримінального кодексу України (далі – КК України) класифікує злочини залежно від ступеня тяжкості на чотири групи: злочини невеликої тяжкості, злочини середньої тяжкості, тяжкі та особливо тяжкі злочини вчинені як умисно, так і по необережності.

 Аналіз складів злочинів, за вчинення яких Кримінальний кодексу України передбачає однаковий ступінь тяжкості, свідчить що проведена у Кримінальному кодексі України класифікація лише за одним критерієм, тобто за ступенем тяжкості як обсягу суспільної небезпеки злочинів, що посягають на один об’єкт і заподіюють йому шкоду одного і того самого виду, не є досконалою.

Тому, порівнюючи такі злочини як вбивство через необережність (ч. 1         ст. 119 КК України), фіктивне підприємництво (ст. 205 КК України), та незаконне заволодіння транспортним засобом, вартість якого в двісті п’ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян (ч. 3 ст. 289 КК України), котрі підпадають під процедуру пробації за даним Проектом, постає питання обґрунтованості та необхідності віднесення усіх злочинів невеликої та середньої тяжкості до сфери застосування пробації.

Вважаємо, що на початковій стадії впровадження процедури пробації потрібно провести відповідну конкретизацію злочинів невеликої або середньої тяжкості відносно яких доцільно застосовувати зазначений механізм.

2. Статтею 11 Проекту пропонується визначити статус служби пробації, як урядовий орган державної виконавчої влади.

При цьому, передбачається, що положення про Державну службу пробації затверджує Кабінет Міністрів України.

Але, відповідно до пункту 6 частини першої статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України у сфері вдосконалення державного управління та державної служби, зокрема, утворює, реорганізовує і ліквідує міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до закону в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на утримання органів виконавчої влади, затверджує положення про зазначені органи

Разом з цим, відповідно до частини п’ятої статті 1 Указу Президента  від 15.12.1999 № 1572 «Про систему центральних органів виконавчої влади органів» до системи центральних органів виконавчої влади України входять міністерства, державні комітети (державні  служби) та центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом.

Частиною першою статті 6 зазначеного Указу передбачається, що Кабінет Міністрів України в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади, може утворювати урядові органи державного управління (департаменти, служби, інспекції). Ці органи утворюються і діють у складі відповідного центрального органу виконавчої влади. 

Водночас, згідно з Концепцією реформування кримінальної юстиції України, затвердженою Указом Президента України від 08.04.2008 № 311/2008, в результаті реформування системи органів кримінальної юстиції передбачається створити службу пробації у сфері відання Міністерства юстиції України.

Пунктом 6 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2006 № 1577 передбачається, що у складі Мін'юсту Кабінетом Міністрів України можуть бути утворені урядові органи державного управління.

У зв’язку з цим, стаття 11 Проекту потребує доопрацювання з метою визначення статусу служби пробації.

3. Ініціатори Проекту пропонують до повноважень служби пробації віднести діяльність спрямовану на сприяння організації процесу медіації між обвинуваченим (підсудним) або особою до якої застосовано пробацію та потерпілим від злочину. Однак, слід зазначити, що використання такого правового інструменту в Проекті є не доречним, з огляду на відсутність в національному законодавстві інституту медіації. А тому пропозиції відносно оптимізації у кримінальних справах процесуальної моделі примирення сторін не містить ніякого правового значення.

Більш того, на нашу думку, про перспективу законодавчого закріплення процедури медіації в кримінальних справах можна говорити за умов вилучення адміністративних деліктів із сфери адміністративно-правового регулювання і створення інституту кримінального проступку в системі кримінального права.

У такому разі застосування медіації у відносинах, що виникають внаслідок скоєння таких проступків є доцільним і дасть змогу гуманізувати систему покарань.
 
З огляду на викладене, Вищий адміністративний суд України підтримує прийняття зазначеного проекту Закону, з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

 
 
Переглядів: 15256 | Додав: probation
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024